Úspěšně jsme do našeho klubového systému přidali nové funkce, tou zásadní je generování dokladů za provedené platby na klubový účet. Náš "Filip" je tak opět mazanější.
Na počátku sezóny jsme Vás informovali o rozšíření našeho správce Filipa o nové funkcionality spojené s generováním výzev k platbám příspěvků a souvisejících změnách ( nové jedinečné variabilní symboly pro každou platbu, členské ID - přesun do specifického symbolu atd.)
Protože víme, že řada z Vás čerpá příspěvek na mimoškolní aktivity u VZP, byl další logickým krokem automatický proces zasílání daňových dokladů o úhradě, které jsou nezbytnou podmínkou.
Tato funkcionalita byla otestována a spuštěna včera odpoledne. Všem, kteří zaplatili do pátku 2.listopadu, byly doklady vygenerovány a zaslány na kontaktní emailovou adresu.
V případě, že jste doklad nedostali, nejprve zkontrolujte složku Nevyžádané pošty a poté nás kdykoliv kontaktujte.
Pro bezproblémové fungování Filipa a jeho automatických úloh, je nezbytné dodržet tato pravidla:
- hradit příspěvky, až na základě zaslané výzvy
- dodržet přesnou částku a nespojovat více plateb do jedné (jiné akce, sourozenci apod.)
- věnovat pozornost platebním údajům. Každá výzva má vlastní VARIABILNÍ SYMBOL, členské ID nově zadávajte do pole SPECIFICKÝ SYMBOL.
- dodržujte prosím termíny k úhradě. K dnešnímu dni stále evidujete vysoký počet neuhrazených výzev.
FAKTURA V PDF JE PLNOHODNOTNÝM ORIGINÁLEM!
Nyní k samotnému příspěvku - s rostoucím počtem zájemců již není v našich možnostech vystavovat žádosti manuálně, proto jsme spustili tuto funkci ve Filipovi. Víme však o požadavku VZP na "originál" dokladu. To je v současné době velmi zvláštní, již od roku 2013 po novele zákona o DPH došlo k významným úpravám v oblasti el. fakturace a také plně elektronických e-faktur.
Změny v elektronické fakturaci, které nastaly od 1. ledna 2013, Co tedy vlastně novela zákona o DPH, jež mimo jiné zrovnoprávňuje elektronické faktury s těmi papírovými, přináší? Novela zákona o dani z přidané hodnoty reaguje na směrnice EU a kromě daně samotné mění pravidla fakturování a zrovnoprávňuje doklady v listinné i elektronické podobě.
Do konce roku 2012 bylo možné vystavovat, zasílat a ukládat doklady jako elektronické doklady pouze tak, že byly opatřeny zaručeným elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou nebo pokud byla zaručena věrohodnost původu a neporušitelnost obsahu daňového dokladu elektronickou výměnou informací (tzv. EDI).
Na obě formy jsou kladeny stejné požadavky. Elektronické faktury tak nemusí nově být opatřeny elektronickým podpisem ani elektronickou značkou. Není nutné je posílat pomocí speciálních systémů pro elektronickou výměnu dat.
PRODROBNOSTI O PŘÍSPĚVCÍCH NAJDETE NA WEBU VŠEOBECNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY:
https://www.vzp.cz/pojistenci/vyhody-a-prispevky/deti/pohybove-aktivity